Echipajul Napoca Rally Academy încheie prima zi de concurs de la Raliul Moldovei Bacău în fruntea clasamentului general, Simone și Sergiu obținând victoria tuturor celor 7 probe speciale desfășurate de-a lungul zilei de sâmbătă în jurul municipiului Moinești
Cu un ritm demn de invidiat pentru ceilalți combatanți ai Campionatului Național de Raliuri Betano, Simone Tempestini și Sergiu–Sebastian Itu (Škoda Fabia Rally2 Evo) au încheiat o primă zi impecabilă la Raliul Moldovei Bacău, câștigând toate cele 7 treceri programate pentru această zi, majorându-și avantajul la 1m13,2s înaintea ultimelor probe de duminică. Aflați în acest moment pe poziția secundă în Campionatul European de Raliuri, Simone și Sergiu se îndreaptă către o nouă victorie în acest sezon național de raliuri, redevenind principalii favoriți la un nou titlu absolut de campioni. La finalul primei zile de concurs, clujenii sunt urmați in clasamentul general de echipajul sibian format din Sebastian Barbu și Bogdan Iancu (Škoda Fabia R5), cei doi rămânând în cărți pentru lupta la titlul național cu acest rezultat. Pe poziția a treia provizorie se clasează brașovenii Andrei Gîrtofan și Doru Vraja cu un alt model Fabia Rally2, în timp ce poziția a patra le revine lui Bogdan Cuzma și Florin Dorca, timișoreanul arătând că se înțelege din ce în ce mai bine cu superbul model în ediție limitată Škoda Fabia Rally2 Evo 120 Edition.
În ciuda faptului că pe prima trecere a probei Vermești s-au confruntat cu un ax buclucaș care a decis să se rupă la nivelul planetarei față, Vali Porcișteanu și Dan Dobre au revenit la conducerea grupei N imediat după trecerea secundă a probei Zemeș. Acest lucru s-a datorat și abandonului tehnic al liderilor de până atunci Raul Badiu și Rareș Fetean, sibienii ocupând printre altele și poziția secundă în clasamentul general. Cu un ritm deosebit de bun și o recuperare eroică, Bogdan Talașman și Laurențiu Mandu s-au instalat pe poziția secundă la finalul zilei, surclasându-i astfel pe Cristian Timisică și Robert Patrick Fus, într-un podium exclusiv Mitsubishi Lancer Evo.
Lupta mașinilor cu tracțiune față a rămas la fel de incitantă până la finalul primei zile, acolo unde, veteranii Campionatului Național de Raliuri, Vlad Cosma și Carmen Poenaru (Peugeot 208 R2) rămân lideri cu un avantaj de 27,4 secunde gratie celor 4 victorii de probă specială. În urma lor, după o recuperare dificilă dar și un strop de noroc, se clasează frații Norbert și Francesca Maior (Peugeot 208 R2), în timp ce a treia poziție la categoria mașinilor acționate doar de roțile punții față este completată de turcii Bugra Can Kilic și Yusuf Calik, aflați pentru a doua oară în țara noastră cu modelul de ultimă generație Renault Clio Rally4. Din păcate, un suport al cutiei de viteze și defectarea sistemului servo al modelului 208 R2 a făcut ca liderii acestui sezon în 208 R2 Cup, Cristi Sugár și Vlad Colceriu să piardă clasarea pe podiumul provizoriu, cei doi fiind nevoiți să se mulțumească cu a patra poziție în ierarhia primei zile.
În urma celor din urmă amintiți s-au clasat și liderii clasei RC5, Mihai Dumitrescu și Andrei Mitrașcă formând echipaj în premieră. Diferența de experiență a făcut ca adversarii lor direcți, Catherine Rădulescu și Bogdan Minea să încheie la o diferență care nu le poate pune probleme pentru ultima zi de concurs. Nou-introdusă în acest sezon, clasa RC5N a fost dominată de David Tarța și Mihai Sandu până la finalul primei bucle, asta întrucât, pe fondul unei forțări necesare pe Zemeș 2, tânărul maramureșean a ezitat și lovit puternic modelul Swift Sport, avariind brațul drept al mașinii dar și conducta de frână. Astfel, urmăritorii lor, Reis Suliman și Rareș Badea s-au instalat rapid în fotoliul de lideri ai clasei și Swift Cup, fiind urmați de ieșenii Andrei și Bogdan Gheorghiu, respectiv de Sebastian Scîrlet și Eduard Robert Zamfirache la clasă, în timp ce la Swift, a treia poziție le poate revine ghinioniștilor zilei, dacă aceștia revin ziua următoare sub regula Super Rally.
După accidentul violent de la Shakedown în care a fost implicat echipajul Dragoș Popa și Emilia Olteanu, lupta clasei NAT11 a rămas să se dea între soții Bogdan și Delia Năstase, respectiv Dragoș Dinu și Sorin Vlașcu. Doar că lupta s-a dovedit a fi inexistentă, Bogdan și Delia dominând ziua cu maxim de victorii pe probele speciale, reușind să încheie prima zi de concurs pe poziția a 7-a în clasamentul OPEN al raliului. Ultima probă însă i-a lovit crunt pe adversarii lor de la clasă, Dragoș și Sorin fiind nevoiți să recurgă la abandon la prima cursă cu modelul Škoda Fabia R5. În ierarhia NAT12, singurul echipaj prezent la start format din Ionuț Zăbavă și Andrei Toderaș, s-a “târât” până la final din cauza problemelor tehnice.
Cristi Sugár și Vlad Colceriu rămân lideri în clasamentul Juniorilor, urmați de Suliman cu Badea și Sarpkaya cu Tamer, în timp ce la debutanți, aceeași Reis Suliman și Rareș Badea ocupă prima poziție, urmați de Andrei și Bogdan Gheorghiu, respectiv de eroii locali Sebastian Scîrlet și Eduard Robert Zamfirache.
Raliul Moldovei Bacău continuă duminică cu ultimele 6 probe speciale rămase de disputat, urmând ca acestea să fie parcurse și de echipajele Campionatului Național de Rally2.
Sursă foto – Campionatul Național de Raliuri Betano
Articol marca Autorally.ro