Ediția a 14-a a Raliului Moldovei Bacău a ajuns la final, și odată cu ea, Simone Tempestini și Sergiu Itu s-au apropiat la numai 5,2 puncte distanță de un nou titlu absolut, ceea ce ar putea marca un nou record major pentru pilotul Napoca Rally Academy, care l-ar surclasa pe Titi Aur în ierarhia campionilor absoluți

După ce la ediția precedentă a etapei moldave a stabilit un nou record ai victoriilor absolute, în acest an, Simone Tempestini a ținut ștacheta sus și a bifat a cincea sa victorie băcăuană – și asta în pofida faptului că a pilotat o mașină de specificație inferioară celor pilotate până acum

Simone Tempestini & Sergiu Itu (Ford Fiesta Rally3 Evo)

Tempestini și Itu au preluat conducerea încă de pe prima probă a raliului – desfășurată în apropierea Moineștiului – și s-au menținut în fruntea ierarhiei absolute până la finalul etapei, adjudecându-și a cincea victorie din actuala stagiune a Campionatului Național de Raliuri ‘Betano’ cu un total de 8 probe speciale câștigate. Totodată, reușita echipajului clujean a marcat și prima victorie absolută a unui model de specificație Rally3. Poziția secundă a ediției din acest an le-a revenit lui Andrei Gîrtofan și Doru Vraja – cu 4 probe speciale câștigate – în timp ce perechea formată din Bogdan Cuzma și Florin Dorca a completat ultima treaptă a podiumului general.

Andrei Gîrtofan & Doru Vraja (Škoda Fabia RS Rally2)

Lider după prima zi de concurs, moineșteanul Sebastian Scîrlet – secondat de Sebastian Itu – a pierdut nu doar șefia ci a ieșit și din cursă după o ușoară incursiune în decor pe prima trecere a specialei Hemeiuș, ceea ce a făcut ca hunedorenii Dănuț și Lucian Budai să guste din plin de pe urma ghinionului adversarilor în a-și adjudeca prima reușită a sezonului în clasamentul mașinilor cu tracțiune față. Pe poziția secundă a acestei categorii au venit învingătorii de la JunioriReis Suliman cu Alina Bianca Pop – în vreme ce Artur Luca și Alex Șimon au bifat • în premieră • primul podium la FWD. Același Reis Suliman s-a impus și la clasa RC5 – urmat fiind de Artur Luca, în vreme ce Dănuț Budai a fost urmat pe podiumul clasei RC4 de tânăra Alexandra Teslovan – care a obținut prima victorie în 208 R2 Cup – singura cupă monomarcă ce continuă tradiția de a puncta în etapa moldavă. De cealaltă parte, la Debutanți, Sabina Ghiormescu a bifat o dublă-victorie – impunându-se și la clasa RC5N, în ambele cazuri fiind urmată de Niculae Șorodoc. Deși au punctat doar la macadam, Antal Biro și Tamas Sprencz au făcut spectacol în cadrul categoriei SSV – pe care au și câștigat-o categoric în fața sibienilor Adi Baciu și Bogdan Iancu. După cum era și firesc, Simone Tempestini s-a impus și la clasa RC3, pe poziția secundă venind brașoveanul Emil Vincze.

Dănuț & Lucian Budai (Citroën DS3 R3T Max)

De podiumuri complete am avut parte doar la câteva clase, cum ar fi RC2, acolo unde întâietatea i-a revenit aceluiași Andrei Gîrtofan, urmat de Cuzma și Teslovan – în ordinea enumerării. Piteștenii Vali Porcișteanu și Dan Dobre s-au impus la RC2N • fosta grupă N • în fața perechilor Bogdan Talașman/Vlad Colceriu și Răzvan Nechifor/Dorin Pulpea. De cealaltă parte, în ierarhia mașinilor de grupă H cu tracțiune integrală, Marcel Cioltan și Raluca Magdaș au cucerit podiumul final, fiind urmați – în ordinea enumerării – de soții Adi și Angela Tehei, respectiv de frații Octav și Tiberiu Lunguleac.

Ediția din acest an a Raliului Moldovei Bacău a fost martora unui podium 100% local în ceea ce privește ierarhia Trofeului Rally Start, victoria revenindu-le lui Cristian Barbu și Florin Vasiliu – singurul echipaj înscris cu o mașină de clasă A2. Pe poziția secundă a categoriei A s-au clasat învingătorii clasei A1Lucian Țugulea și fiica sa, Andreea, aceasta din urmă marcând un debut superb în naționalul de raliuri. Ultima treaptă a podiumului general al categoriei A – și poziția secundă la A1 – le-a revenit lui Claudiu Racoviță și Romeo Botezatu, în timp ce podiumul mașinilor din clasa A1 a fost completat de Cristian Ciobotea secondat de partenera sa, Marina Pascar.

Marcel Cioltan & Raluca Magdaș (Subaru Impreza STi)

La echipe, victoria le-a revenit celor de la Omega Rally Team – echipă formată din perechile Adi Teslovan/Vajk-Imre Cseh, Alexandra Teslovan/Sebastian Barbu, Jean Tatu Sr./Teo Gabi Găină, Jean Tatu Jr./Gabi Lazăr și Dănuț cu Lucian Budai. Pe poziția secundă s-au clasat cei de la CB Rally Vest – avându-i în componență pe Bogdan Cuzma/Florin Dorca respectiv Vali Porcișteanu/Dan Dobre, în vreme ce podiumul a fost completat de Napoca Rally Academy – care rămâne lider după 6 etape. Pentru aceasta din urmă echipă au punctat doar Simone Tempestini și Sergiu Itu, însă parte din echipă la această etapă au fost și Sebastian Scîrlet cu Sebastian Itu.

Raliul Moldovei Bacău este un eveniment cofinanțat de Consiliul Județean Bacău și Primăria Municipiului Moinești, fiind organizat de Team Adi Răspopa prin ACS Rally Spirit, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.

Partenerul de mobilitate al evenimentului este Škoda Bacău

Parteneri: Primăria Municipiului Bacău, Panimon, Hotel Dumbrava, Soma, Gironap Prod, Speed Park Bacău

Parteneri tehnici: Direcția Silvică Bacău, A24 Assistance, Azia Security Systems

Parteneri media: TVR3, TVR Iași, Studio Video Art, Autorally.ro, RallyMax.ro, Autoștiri.ro

Raliul Moldovei Bacău se desfășoară cu sprijinul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență “Maior Constantin Ene, Inspectoratului de Poliție Județean Bacău – Serviciul Rutier, Serviciului Privat de Urgență “MediUrg”, Poliției Locale a municipiului Bacău și Poliției Locale a municipiului Moinești