Perechea clujeană nu dă semne de slăbiciune sau de oboseală după etapa europeană de săptămână trecută, continuându-și evoluția din naționalul românesc de raliuri așa cum ne-au obișnuit în ultimii ani – rămânând lideri după prima zi a etapei moldave cu un avantaj de 1:08,8 și 6 probe speciale câștigate din tot atâtea consumate

Campionii absoluți la raliuri din sezonul precedent – și câștigători ai ultimei ediții de la Raliul Moldovei Bacău – au dominat categoric prima zi de concurs a ediției cu numărul 13, câștigând rând pe rând ambele treceri ale specialelor Runcu, Zemeș și Moinești, stabilind timpul de referință al zilei de vineri la un cumulat 00:51:35,7. Pe poziția secundă încheie echipajul Sebastian Barbu și Jeannette Kvick Andersson, cei ce de-a lungul celor 6 speciale ale primei zile s-au aflat într-o continuă urmărire a perechii de la Napoca Rally Academy. A treia treaptă a podiumului provizoriu le revine brașovenilor Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, cei ce au reușit să-și surclaseze rivalii – pe Adi Teslovan și Vajk-Imre Cseh, după ce aceștia din urmă au ocupat a treia poziție a clasamentului general până la startul penultimei probe a zilei.

În ceea ce privește lupta modelelor cu tracțiune doar pe puntea față, ziua de vineri a adus cu ea multe surprize și răsturnări de situație. Frații Norbert și Francesca Maior au dominat această ierarhie însă până la a cincea specială a zilei – când cel mai probabil o pană de cauciuc i-a făcut pe cei doi brașoveni să piardă peste 6 minte, cu alte cuvinte și șefia clasamentului. Tot de probleme au avut parte și Cristi Sugár cu Vlad Colceriu, cei ce au pierdut peste 15 minute pe prima trecere a specialei Zemeș. Astfel, lupta s-a relansat între perechile Sebastian Scîrlet cu Sebastian Itu, fiul și tatăl Dănuț cu Lucian Budai, respectiv juniorul Jean Tatu cu Gabriel Lazăr. La finalul primelor 6 probe speciale – adică jumătate din distanța raliului – întâietatea la FWD le revine celor doi echipieri ai familiei Budai podiumul provizoriu fiind completat de celelalte două echipaje, în ordinea enumerării.

Asemenea liderilor în clasamentul general al etapei, și Vali Porcișteanu cu Dan Dobre au dominat prima zi de concurs – însă în cadrul clasei RC2N – câștigând toate cele 6 probe speciale. De cealaltă parte, în cadrul clasei RC4, aceeași Dănuț cu Lucian Budai se poziționează în fruntea clasamentului, în timp ce la RC5 – locanicul Sebastian Scîrlet secondat de Sebastian Itu ocupă prima poziție cu 6 probe câștigate din tot atâtea desfășurate. După abandonul echipajelor Țugulea-Gurămultă și Călugăru-Măluțan, ieșeanul Silvan Cimpoeșu și Sorin Colceriu se clasează singuri la RC5N, același lucru aplicându-se și la NAT12 în cazul lui Dan Albuț cu Ruxandra Mârza – după abandonul lui Attila Jakab și Levente Mag, precum și în cazul lui Octav cu Tiberiu Lunguleac – porniți singuri în cadrul clasei NAT11.

În cadrul Trofeului Rally Start, lideri după prima zi de concurs sunt Emanuel cu Denisa Resiga – lideri și la A2 – urmați de Florian Nițurad cu Mihai Popa, respectiv Adrian cu Angela Tehei – aceștia din urmă fiind lideri provizorii la A1. Aflați pe poziția secundă la clasa din urmă menționată, Alexandra Teslovan și Vlad Terzi sunt lideri la TRS Junior.

Raliul Moldovei – Bacău 2023 este un eveniment organizat de Team Adi Răspopa care are loc în perioada 3-5 August, fiind a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri „Betano”.

Acțiune cofinanțată de Consiliul Județean Bacău

Partener de mobilitate: Auto-Moto Invest Bacău – Centru Škoda

Parteneri: Panimon, Primăria Municipiului Moinești, Primăria Municipiului Bacău, Soma

Parteneri media: Prima Sport, Autorally.ro

Eveniment organizat sub egida FRAS

Foto – Balázs Attila